Otužovanie

Otužovanie si (našťasie) obľubuje stále viac a viac ľudí. Má pozitívny vplyv nie len pre naše telo, ale aj psychiku.

Poďme sa pozrieť na ďalšie benefity:
✔️ znižuje v tele tvorbu zápalov.
✔️ znižuje bolestivosť po tréningu.
✔️ zvyšuje tvorbu antioxidantov v našom tele.
✔️ zvyšuje imunitu.
✔️ zlepšuje náladu.
✔️ zvyšuje pamäť, koncentráciu. 
✔️ pomáha pri redukcii tuku.
✔️ zlepšeniu kvality spánku.
 
KEDY OTUŽOVAŤ?
Otužovať by sme nemali rovno po tréningu a ani pred. Ideálnym časom na otužovanie je ráno po zobudení, pretože hneď aktivujeme centrálny nervový systém a zvýšime tým cirkuláciu krvi v tele.

AKO ZAČAŤ?
Otužovanie začína už pri 15 stupňoch. Teda môžete začať pokojne v sprche. Na konci si otočte kohútik na studenú stranu a postupne choďte od nôh až ku hlave. Snažte sa vydržať aspoň 20 sekúnd a postupne zvyšujte čas strávený pod studenou vodou. Postupne sa snažte tiež znižovať teplotu vody. Ak sa rozhodnete postúpiť na ďalší level a ísť otužovať napr. na jazera, vopred si odmerajte, koľko stupňov má aktuálne voda. Presne toľko minút by ste mali vo vode zotrvať.

KEDY OTUŽOVAŤ?
Otužovať by sme nemali rovno po tréningu a ani pred. Ideálnym časom na otužovanie je ráno po zobudení, pretože hneď aktivujeme centrálny nervový systém a zvýšime tým cirkuláciu krvi v tele.

AKO ZAČAŤ?
Otužovanie začína už pri 15 stupňoch. Teda môžete začať pokojne v sprche. Na konci si otočte kohútik na studenú stranu a postupne choďte od nôh až ku hlave. Snažte sa vydržať aspoň 20 sekúnd a postupne zvyšujte čas strávený pod studenou vodou. Postupne sa snažte tiež znižovať teplotu vody. Ak sa rozhodnete postúpiť na ďalší level a ísť otužovať napr. na jazera, vopred si odmerajte, koľko stupňov má aktuálne voda. Presne toľko minút by ste mali vo vode zotrvať.